Fasaderengjøringen denne uken (uke 16)
Det blir nå vanskeligere å planlegge flere dager i forkant, fordi rengjørerne justerer fremdriften hele tiden. Ting vi er blitt enige om den ene dagen, er plutselig endret dagen etter. Jeg har innskjerpet for dem at det blir vanskelig for oss å forholde oss til det på denne måten, og vil prøve å “holde dem litt i ørene”.
Slik det ser ut nå, vil vi ikke kunne forutsi mer enn en dag av gangen, så det vil komme en ny oppdatering i ettermiddag, når vi vet hva som skal skje i morgen tidlig.
Dette fører nå til følgende:
- Svalganger/trapper på hus 2 og 3 må ryddes for ALLE gjenstander fra tirsdag morgen. Vi vet ikke med sikkerhet at det vil bli vasket denne dagen, men kan ikke utelukke det. INGEN gjenstander flyttes ut igjen før rengjøringen er fullført.
- Balkonger på hus 4 må ryddes og alle gjenstander må være borte i alle fall i arbeidstiden (08:00-1700), til hele huset er rengjort (sannsynligvis i slutten av uken).
- Samtlige vinduer må holdes lukket HELE dagen i hus 2, 3 og 4, dersom du ikke er hjemme på dagtid og kan lukke dem når vaskingen av dine vinduer begynner.
Jeg minner også om at svalgangene/adkomstbalkongene pr definisjon er rømningsvei ved eventuell brann. I utgangspunktet er det derfor ikke tillatt å ha møbler, blomsterurner etc. her. Det tillates i alle fall ikke gjenstander som kan være til hinder for nødetatene. Vi har praktisert dette litt løst tidligere, men innskjerpinger fra Bergen Brannvesen gjør at vi kan bli pålagt å endre dagens praksis.
16. april 2018 – Torbjørn Mohn – Styreleder