BKK Energitjenester har fått orden på dataoverføringen.
Det har vært en del uregelmessigheter med den automatiske daglige overføringen av innsamlede data fra varmesystemet. De har hatt problemer med å få innhentet de innsamlede data fra datasystemet her i borettslaget og til BKK’s systemer. Data har blitt samlet inn slik det skal lokalt, og all avlesning av målerne i leilighetene har fungert perfekt siden det nye systemet ble installert i februar. Det er altså når BKK Energitjenester har villet hente ut disse data det har vært problemer.
Data overføres automatisk via mobilnettet like over midnatt hver dag, og det viste seg at plasseringen av antennen for overføing ikke var helt optimal. Antennen er nå flyttet ut fra garasjen, og de daglige overføringene fungerer nå feilfritt.
Det understrekes, at det IKKE er, eller har vært, feil ved målingene som er gjort. De lagres nemlig i målerne i hver enkelt leilighet, og det er kun overføringen av data til BKK sine systemer som har feilet en del ganger. Avregningen og fakturering har IKKE vært påvirket av feilen.
Husk at du kan sjekke dine måledata når som helst ved å logge deg inn på BKK Energitjenester sin kundeside.
6. oktober 2018 – Torbjørn Mohn – Styreleder