Ettersyn på ventilasjonsanleggene.

Ventilasjonsettersynet som ble «koronautsatt» i juni, vil bli forsøkt gjennomført i uke 40. Det er vanskelig under de rådende COVID-19 smitteforholdene å planlegge for langt frem i tid, på grunn av smittevernreglene og den til enhver tid rådende smittesituasjon. Vi har i dag i samråd med Caverion bestemt oss for følgende:

  • Vedlikehold/ettersyn vil bli forsøkt utført i uke 40, tirsdag, onsdag på dagtid, torsdag etter kl 18.
  • Timeplan for gjennomføring vil bli distribuert i postkassen snarest.
  • Smittespredningssituasjonen blir fortløpende vurdert, og dersom situasjonen endrer seg i gal retning, vil ettersynet igjen måtte kanselleres på kort varsel. I så fall vil ettersynet ikke bli gjennomført i år.
  • Vi har forståelse for at noen kanskje ikke ønsker å slippe servicefolkene inn under de rådende omstendigheter. I slike tilfeller må andelseier selv ta ansvaret for at anlegget er i orden, og bytte filter selv.
  • De som ønsker selv å foreta ettersynet, vil kunne få utlevert filter fra styreleder.

Det er ikke lett i disse tider å planlegge noe som helst, og vi prøver etter beste evne å få ting til å fungere så nært mulig normalen som det lar seg gjøre. Vi ber om forståelse for at vi må operere med korte frister, men det er ikke andre måter å få dette til på dessverre.

Har du spørsmål så kontakt gjerne styreleder, men vent i alle fall til du har fått informasjonen i postkassen i løpet av noen dager.

7. september 2020 – Torbjørn Mohn – Styreleder

Dette innlegget ble publisert i Fra styret, Ventilasjon. Bokmerk permalenken.